فناوری در صنعت رستوران داری

اهمیت فناوری درصنعتی رستوران

حتما متوجه شده اید که صنعت رستوران در دهه های گذشته تغییر کرده است، راه حل های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می گیرد و فناوری های پیشرفته عمدتاً برای جذب مهمانان استفاده می شود.

علاوه بر این، کاربران به دلیل بسیاری از خدمات موجود مربوط به تحویل غذا و رستوران ها علاقه مند شدند. فناوری کاربردی در رستوران ها گزینه ای برای پیشی گرفتن از رقبا است.

امروزه برای صاحبان رستوران‌ها بسیار مهم است که اگر می‌خواهند در رقابت باقی بمانند و از روندهای اخیر پیروی کنند، فناوری‌های جدید را بپذیرند و آنها را در فرآیندهای تجاری ادغام کنند.

چرا فناوری ها برای رستوران ها سودمند هستند؟ چه فناوری هایی محبوب تر هستند؟ چگونه آنها را انتخاب کنیم؟ ما تمام پاسخ ها را درست در زیر ارائه خواهیم کرد.

 

سفارش غذا از طریق موبایل

مزایای فناوری در رستوران ها

برای شروع، ما باید مزایای فناوری هایی را که برای کسب و کار خود استفاده خواهید کرد و اهمیت کلی فناوری در رستوران ها را مشخص کنیم. بیایید نگاهی به مزایای اولیه بیاندازیم.

بهره وری

 اول، فن آوری‌ها به محاسبه مقدار غذای پخته شده کمک می‌کند و ضایعات احتمالی را کاهش می‌دهد. مدیران می‌توانند تعداد صحیح مواد را سفارش دهند، بنابراین محصولات خراب یا غیر ضروری هدر نخواهند رفت و به کسب و کار شما کمک می‌کند تا بیشتر صرفه‌جویی کند. علاوه بر این، نرم افزار اتوماسیون آشپزخانه ممکن است به نظارت بر مدت زمانی که مهمانان منتظر سفارش خود هستند کمک کند و سفارش غذا را در کوتاه ترین زمان ممکن بپزد.

بهبود خدمات به مشتریان 

این مزیت به شدت با مزیت قبلی مرتبط است. اگر قصد دارید از یک سیستم مدیریت موجودی استفاده کنید تا به کارکنان خود اجازه دهید بر تعداد محصولات نظارت داشته باشند، مشتریان همیشه می‌توانند غذای مورد علاقه خود را بچشند زیرا به طور ناگهانی محصولات شما تمام نمی شود. مشتریان از سطح جدیدی از خدماتی که رستوران شما به آنها ارائه می دهد راضی خواهند بود.

افزایش درآمد 

 فناوری نوآورانه رستوران به اتوماسیون کمک می کند. اتوماسیون یعنی بهینه‌سازی. بهینه سازی منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد می‌شود. کارکنان شما از موجودی به طور موثرتری استفاده می‌کنند، مشتریان وفادارتر می‌شوند، به دفعات بیشتر از رستوران شما بازدید می‌کنند و سود شما افزایش می‌یابد.

حفظ کارکنان 

سپس، فناوری‌ها به شما این امکان را می‌دهند که نیروی کار را بهتر مدیریت کنید و بار کاری و وظایف مناسب را برای کارمندان خود فراهم کنید. وقتی کارمندان شغل خود را دوست داشته باشند و استرس نداشته باشند، به احتمال زیاد در رستوران شما کار خواهند کرد. علاوه بر این، سیستم های CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) کار کارکنان را ساده می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد روابط بهتری با مشتریان ایجاد کنند.

ثبات 

در نهایت، فناوری‌هایی مانند یخچال‌های هوشمند، سیستم‌های گرمایش و تهویه هوشمند به شما کمک می‌کنند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، به محیط زیست کمک کنید و رستوران خود را به یک بازیکن رقابتی تبدیل کنید. بنابراین استفاده از تکنولوژی در صنعت رستوران داری مشهود است.

انواع تکنولوژی مورد استفاده در صنعت رستوران

در این بخش، می‌خواهیم انواع فناوری‌های موجود را که برای کسب و کار رستوران شما مناسب‌تر است، پوشش دهیم. البته، ما همه فناوری‌ها را فهرست نمی‌کنیم، اما می‌خواهیم روی جذاب‌ترین آن‌ها تمرکز کنیم.

اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های موبایل و نرم افزار رستورانی

اپلیکیشن‌های تحویل غذا و وب‌سایت‌های رستوران‌ها و نرم افزارهای رستورانی مدت‌ها پیش محبوب شدند، اما تغییرات اخیر باعث شد همه مردم بیشتر از برنامه‌های موبایل استفاده کنند. با توجه به همه گیری COVID-19، مردم شروع به استفاده فعال از خدمات آنلاین کردند.

و اپلیکیشن‌های موبایل به کاربران اجازه می‌دهند این کار را در حال حرکت و به سرعت انجام دهند. بنابراین اگر می خواهید روندهای به روز را دنبال کنید، باید یک اپلیکیشن بسازید. یک برنامه رستوران باید دارای ویژگی های اساسی مانند موارد زیر باشد:

  • صفحه محصول. صفحه‌ای که کاربران می توانند توضیحات غذا، مواد تشکیل دهنده آن، وزن و غیره را پیدا کنند.
  • منویک منوی آنلاین ارائه دهید که شامل تمام غذاهایی است که رستوران شما ارائه می دهد.
  • رزرو میزمشتریان می‌توانند یک میز را برای زمانی مناسب برای خود رزرو کنند.
  • فیلترها مشتریان می‌توانند جستجو را بر اساس قیمت، مواد تشکیل دهنده و غیره فیلتر کنند.
  • ثبت سفارش. اگر رستوران شما در زمینه تحویل غذا نیز تخصص دارد، به کاربران اجازه دهید سفارش دهند.
  • پرداختیک درگاه پرداخت یکپارچه به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای سفارشات خود پرداخت های بدون نقد انجام دهند.
  • پشتیبانی مشتری. شما باید مدیران پشتیبانی را استخدام کنید که در صورت داشتن هرگونه مشکل یا سوال به مشتریان کمک کنند.
  • وضعیتمشتریان می توانند وضعیت سفارش را نظارت کنند.
  • اعلان های فشاری هر گونه اعلان در مورد آخرین تغییرات در برنامه در صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه کاربر ظاهر می‌شود. بنابراین کاربران به روز خواهند شد.
  • بررسی ها کاربران باید بتوانند نظرات خود را در مورد رستوران شما بنویسند.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم